E-sklepy z elektronik± wprowadzaj± klientów w b³±d
sklep | sieæ | internet | elektronika | klient | b³±d
E-sklepy z elektronik± wprowadzaj± klientów w b³±d
Komisja Europejska ostrzega polskich internautów.
To jest ogólnoeuropejski problem, który wymaga ogólnoeuropejskiego rozwi±zania. Europejscy konsumenci zas³uguj± na wiêcej - o¶wiadczy³a w ¶rodê unijna komisarz ds. konsumentów Meglena Kunewa.
Jakie prawa klientów ³ami± sklepy?
W¶ród sprawdzonych 203 najwiêkszych sklepów internetowych
(10 w Polsce) 66 proc. z nich udziela³o niewystarczaj±cej lub myl±cej informacji
.
Na przyk³ad klientom nie przypominano, ¿e maj± co najmniej 7 dni (w Polsce 10 dni) na zwrot produktu
bez podania przyczyny i odzyskanie zap³aconych pieniêdzy
- donosi "Gazeta Prawna".
Ponadto sklepy ok³amuj± internautów co do ceny koñcowej, ukrywaj±c podatki
i koszty dodatkowe (45 proc. przypadków). W co trzecim sklepie nie ma namiarów na sprzedawcê.
KE poprosi³a krajowe w³adze zajmuj±ce siê ochron± konsumentów (jak polski UOKiK) o dopilnowanie, by uchybienia zosta³y naprawione - pod rygorem surowych kar - czytamy w gazecie.
W¶ród 10 sprawdzonych sklepów z Polski Komisja Europejska zastrze¿enia mia³a do o¶miu.
JS
*
http://wiadomosci.onet.pl/2040078,12,ke_wiekszosc_e_sklepow_z_elektronika_wpr… *
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/350581,ke_wiekszosc_internetowych_skle…