SprawdÂź, jak koncerny tytoniowe oszukujÂą palaczy.
Papierosy muszÂą byĂŚ sprzedawane w opakowaniach bez logo, zdjĂŞĂŚ i napisĂłw. Tak bĂŞdzie juÂż za 5 lat - twierdzÂą naukowcy z University of Waterloo w Ontario.
Ich badania wykaza³y, ¿e konsumentów wprowadzaj¹ w b³¹d nie tylko zamieszczane na papierosach okreœlenia typu "lekkie" i "³agodne". Podobne skojarzenia budz¹ te¿ odpowiednie cyfry i kolory.
73 proc. badanych uznaÂło, Âże papierosy z napisem "srebrne" sÂą zdrowsze niÂż „normalne". Podobne skojarzenia budziÂły pudeÂłka z cyfrÂą "6" w przeciwieĂąstwie do "10". 75 proc. palaczy uznaÂło takÂże, Âże mniej szkodliwe sÂą papierosy w niebieskim opakowaniu niÂż w czerwonym - pisze „Journal of Public Health".
Opakowanie jest kluczowym narzĂŞdziem marketingowym koncernĂłw tytoniowych, zwÂłaszcza w krajach gdzie wprowadzono juÂż reklamowe ograniczenia - twierdzi David Hammond, autor badaĂą.