Napromieniowani
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
 
Strony: [1]   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: wypadek samochodowy  (Przeczytany 942 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
bejkerek87
Administrator
zakochany w forum
*****

ile piszemy 20
Offline Offline

P³eæ: Kobieta
Wiadomo¶ci: 482


It's Me


« Odpowiedz #2 : Kwiecieñ 15, 2009, 13:29:55 »

znam te objawy i skutki po wypadkowe...
Zapisane

Adulka
xray1815
Go¶æ
« Odpowiedz #1 : Sierpieñ 01, 2008, 01:17:23 »

Brakuje tutaj kilku istotnych szczegó³ów:
- parkujemy za samochodem poszkodowanego oko³o 10 - 20m i skrêcamy ko³ami w stronê pobocza (zabezpiecza to nas przed uderzeniem z ty³u)
- przed ogólnymi oglêdzinami wewn±trz auta nale¿y zwróciæ uwagê na poduszki powietrzne - je¿eli nie wystrzeli³y nale¿y koniecznie je przebiæ. Niewystrzelone poduszki s± bardzo powa¿nym zagro¿eniem dla ratownika.
- je¿eli wszyscy poszkodowani s± przytomni, zaczynamy od krwawi±cych
Zapisane
kwiatek_1982
Go¶æ
« : Luty 02, 2008, 13:17:50 »

Wypadek samochodowy
Skutki:
W czasie wypadku samochodowego na pasa¿erów dzia³aj± si³y, które powoduj± ró¿nego stopnia uszkodzenia cia³a. Wyró¿nia siê 4 rodzaje kolizji, w przypadku których mamy ró¿ne mechanizmy powstawania urazów. S± to:
·   zderzenie czo³owe, kiedy jad±cy pojazd uderza w przeszkodê znajduj±c± siê
z przodu. W wyniku zderzenia pasa¿erowie przemieszczaj± siê do przodu z du¿± prêdko¶ci±. Zwróæ uwagê, ¿e kierowca mo¿e ulec mocniejszym obra¿eniom
z powodu kierownicy, tworz±cej dodatkow± przeszkodê. (Dotyczy g³ównie samochodów bez poduszek powietrznych.)
·   uderzenie z ty³u, najczê¶ciej poprzez najechanie przez inny pojazd jad±cy z ty³u.
W wyniku tego rodzaju kolizji pasa¿erowie przemieszczaj± siê najpierw do przodu, potem silnie ku ty³owi pojazdu. Istnieje wiêc powa¿ne ryzyko uszkodzenia miê¶ni
i wiêzade³ szyi jak równie¿ krêgos³upa szyjnego, ze ¶mierci± w wyniku zmia¿d¿enia rdzenia w³±cznie. Dlatego tak wa¿ne s± w samochodzie zag³ówki!
·   uderzenie z boku; uderzenie w ten sposób powoduje przemieszczenie pasa¿erów ku bokowi samochodu oraz mo¿liwo¶æ uderzenia w szybê i bok samochodu
·   dachowanie; w tym przypadku pasa¿erowie przemieszczaj± siê w ró¿nych kierunkach, mo¿liwe s± wszelkie obra¿enia, w tym w wyniku uderzenia o boki i dach pojazdu.
Mo¿liwe urazy po wypadku samochodowym:
·   g³owa: z³amania ko¶ci czaszki (zarówno twarzoczaszki jak i mózgoczaszki), uszkodzenia mózgowia: wstrz±¶nienie, st³uczenie mózgu, krwawienia wewn±trzczaszkowe
·   szyja: uszkodzenie miê¶ni, wiêzade³, odcinka szyjnego krêgos³upa (stabilizacja!)
·   klatka piersiowa: z³amania ¿eber, uszkodzenia narz±dów klatki piersiowej: p³uc- odma op³ucnowa, krwiak op³ucnej, serca- pêkniêcie serca, tamponada serca, oderwanie du¿ych naczyñ)
·   jama brzuszna – pêkniêcie w±troby, ¶ledziony, obra¿enia jelit
·   miednica – z³amanie ko¶ci miednicy
·   koñczyny – z³amania, zmia¿d¿enia, amputacja
Powy¿szym uszkodzeniom mo¿e towarzyszyæ krwawienie i wstrz±s.
Postêpowanie:
1.   Zabezpieczenie miejsca wypadku – bezpieczne zaparkowanie w³asnego samochodu, ustawienie trójk±ta ostrzegawczego. Je¶li jest ciemno, miejsce zdarzenia mo¿na o¶wietliæ, kieruj±c w tê stronê w³±czone ¶wiat³a w³asnego samochodu.
2.   Wezwanie pomocy
3.   Wy³±czenie stacyjki samochodu, który uleg³ wypadkowi
4.   Dokonanie wstêpnej oceny – ilu poszkodowanych znajduje siê w samochodzie,
w jakim s± stanie, czy sami s± zdolni do opuszczenia pojazdu, ewentualnie, czy mo¿na ich wyj±æ z samochodu, je¶li jest to konieczne, np. gdy istnieje mo¿liwo¶æ wybuchu po¿aru
5.   Je¶li s± wskazania do wydobycia poszkodowanego z pojazdu (niebezpieczeñstwo po¿aru itp., poszkodowany nie oddycha i nie ma têtna - nale¿y to bezzw³ocznie uczyniæ stosuj±c chwyt Rauteka:
Ratownik otwiera drzwi samochodu, schyla siê i bêd±c z ty³u poszkodowanego umieszcza rêce do wysoko¶ci ³okcia pod jego pachami. Nastêpnie jedn± rêk± przytrzymuje brodê poszkodowanego (je¶li to mo¿liwe – naci±ga w d³ugiej osi cia³a)
i przytrzymywan± w ten sposób g³owê uk³ada miêdzy swoim barkiem a g³ow±. Drug± rêk± ratownik chwyta przedramiê poszkodowanego, uk³ada je na wysoko¶ci jego brzucha i wtedy obraca poszkodowanego plecami do drzwi; w tej pozycji mo¿na bezpiecznie wydobyæ go z pojazdu.
Bardzo wa¿ne jest sprawdzenie przed tym manewrem, czy koñczyny ofiary wypadku nie s± zaklinowane lub czy nie ma innych przeszkód fizycznych, które uniemo¿liwia³yby wyjêcie poszkodowanego.
6.   Je¶li poszkodowany znajduje siê ju¿ poza pojazdem, nale¿y go zbadaæ. Raz rozpoczêta stabilizacja krêgos³upa szyjnego nie mo¿e zostaæ przerwana, dlatego uk³adaj±c poszkodowanego, nale¿y w dalszym ci±gu unieruchamiaæ g³owê i szyjê
a udra¿niaj±c drogi oddechowe – nie odginaæ g³owy do ty³u!
Je¶li poszkodowany nie oddycha i nie ma têtna, nale¿y rozpocz±æ resuscytacjê kr±¿eniowo-oddechow±
7.   Je¶li poszkodowany jest przytomny, równie¿ nale¿y stabilizowaæ odcinek szyjny krêgos³upa!
8.   Nale¿y sprawdziæ czy poszkodowany nie ma krwawieñ/krwotoku, zabezpieczyæ miejsca krwawienia, unieruchomiæ z³amania
9.   Zabezpieczyæ poszkodowanego przed utrat± ciep³a (np. okryæ kocem) i co kilka minut kontrolowaæ oddech i têtno.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0.019 sekund z 21 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

blackspider shd wilcze-zycie polskiserwerzycia brazylia2014